Skoleleder: Social læring er ligeså vigtig som matematik

Skolerne i Faxe Kommune er fra i år begyndt at undervise elever i sociale færdigheder. Smartphones og tablets har nemlig gjort det nødvendigt, lyder det.

Bemærk: Artiklen er mere end 30 dage gammel
Dit cookie-tilsagn gør, at indholdet her ikke kan vises. Du kan ændre dit tilsagn ved at klikke på boksen her.

De digitale medier har en bagside for eleverne i folkeskolen.

Det mener de i Faxe Kommune, hvor elever i 2. og 6. klasse får undervisning i social adfærd.

- Børn i dag har sværere ved at sige pyt. De synes de skal reagere på altid. De har sværere ved at vente på deres tur og sværere ved at lytte til andre. Og måske også sværere ved at vide, hvem de selv er, når de indgår i et samspil med andre, mener skoleder Mette Løvbjerg fra Midtskolen i Faxe.

Elina Sommer
Læs også
Pædagog: Det handler om mig, mig, mig
Elina Sommer
Læs også
Pædagog: Det handler om mig, mig, mig

 Hun mener, at den nye skolereform mangler at sætte mål for børns adfærd, og det er mere vigtigt end nogensinde.

- Vi skylder elevernes almene udvikling lige så stor opmærksomhed som matematik. Så derfor har vi sat os for at lave nogle mål for, hvordan man kan arbejde med social læring i skolen, siger skolelederen.

Se et interview med hende i toppen af artiklen.


Nyhedsoverblik