Royal Unibrew er klassens duks

Modsat sin store konkurrent Carlsberg overholder Royal Unibrew fra Faxe reklamereglerne for øl og spiritus.

Bemærk: Artiklen er mere end 30 dage gammel
Dit cookie-tilsagn gør, at indholdet her ikke kan vises. Du kan ændre dit tilsagn ved at klikke på boksen her.

Bryggerier må ikke opfordre unge til uhæmmet druk. Og de skal lade være med at markedsføre sig ved sportsarrangementer, og arrangementer, der henvender sig til børn.

Men det kan være svært at overholde, viser en gennemgang af dommene fra det uafhængige Alkoholreklamenævn, der de seneste 6 år har dømt Carlsberg 30 gange for brud på reglerne. Det skriver Metroxpress.

Samtidig fremhæver avisen landets anden store bryggerigruppe, Royal Unibrew fra Faxe, der er i en helt anden liga, når det kommer lovlydighed, skriver avisen.

Behandler klager over brud på reglerne

Både forbrugere, andre visksomheder og organisationer kan klage til nævnet, hvis de mener, at reglerne for alkoholreklame overtrædes.

Nævnet kan ikke idømme bøder, men kan vælge offentligt at hænge virksomheder ud, der gentagne gange ignorerer reglerne loven.


Nyhedsoverblik