Ny kampagne skal lokke flere tilflyttere til Faxe

Faxe Kommune har netop søsat en ny kampagne med sloganet "Følelsen af Faxe", som har til formål at lokke flere tilflyttere til kommunen.

Bemærk: Artiklen er mere end 30 dage gammel
Dit cookie-tilsagn gør, at indholdet her ikke kan vises. Du kan ændre dit tilsagn ved at klikke på boksen her.

Faxe kommune vil have flere mennesker til at bosætte sig i kommunen. Derfor har kommunen søsat en ny kampagne, hvor borgere, der i forvejen bor i Faxe, skal dele ud af egne erfaringer og oplevelser og dermed motivere andre til at flytte til området. 

Det skriver Sjællandske.

- Vi kunne have valgt at sætte store plakater på busser i København for at få lokket tilflyttere til, men nej, vi ville hellere have dem, der bor her til at fortælle om deres oplevelser af at bo her. Vi vil have folk til at ranke ryggen og sige: jeg bor her, fordi der er et fedt foreningsliv, nogle smukke naturoplevelser, eller hvad man nu kunne have af gode oplevelser her i kommunen, siger Marie Jørgensen, leder af direktionssekretariatet i Faxe Kommune.

Vi vil have folk til at ranke ryggen og sige: jeg bor her, fordi der er et fedt foreningsliv, nogle smukke naturoplevelser, eller hvad man nu kunne have af gode oplevelser her i kommunen, siger Marie Jørgensen

Kampagne på sociale medier

I forbindelse med kampagnen er der oprettet en facebookside og et hashtag til Instagram, hvor man som borger kan dele sine følelser af Faxe.

Følelsen af Faxe på Facebook

Facebooksiden og hashtagget skal fungerer som samlingssted for borgernes egne historier om de steder, hvor de bor, og de bedste historier vil kommunen opsøge og lave små videofilm om. 

Kampagnebiler
 

Kampagnen vil også være meget synlig på vejene i kommunen, for kampagnesloganet pryder nemlig kommunens elbiler.

Derudover har kommunen planer om at udgive en gratisavis, som skal være målrettet tilflyttere, og som vil blive lagt ud på strategiske steder.

Kampagnen vil løbe over de næste tre år.


Nyhedsoverblik