Vred på FDB

En 72 årig pensionist er blevet vred på Brugsen og FDB. Som gammel kunde kan han ikke få FDBs nye kreditkort. Årsagen er, at manden bor i en lejebolig

Bemærk: Artiklen er mere end 30 dage gammel
Dit cookie-tilsagn gør, at indholdet her ikke kan vises. Du kan ændre dit tilsagn ved at klikke på boksen her.

Som mange andre kunder ville Henning Hjelm have et af FDBs nye kreditkort. Men beskeden fra FDB lød, at den 72-årige pensionist ikke er kreditværdig.

- Jeg synes, at den behandling FDB giver mig er uforskammet og helt uforståelig, for jeg er kreditværdig, siger Henning Hjelm fra Nykøbing Sj. til TV2 ØST.

I første omgang troede den trofaste brugskunde, at afslaget skyldes høj alder. Men i dag fik han klar besked fra det kreditkortselskab, der samarbejder med FDB om det nye kreditkort. Det er det norske selskab Entercard.

-Bskeden fra Entercard lyder, at den væsentligste årsag til, at jeg ikke kan få kreditkortet, er, at jeg bor i lejebolig, fortæller Henning Hjelm. 

Ingen i Entercard ønsker i dag at udtale sig om sagen, og FDB ønsker ikke at blande sig i Entercards afslag.

-Det er Entercard, der står for kreditrisikoen, og det er derfor også Entercard, der vurderer kreditværdigheden, siger afdelingschef i FDB medlemsservice, Birgit Schwarz.

Henning Hjelm har nu valgt at melde sig ud af FDB.

 

 

 

 


Nyhedsoverblik