Timelang kø til patientkørsel

Det er med at ringe i god tid, hvis man skal transporteres til hospitalet. For det kan tage flere dage at komme igennem på kørselskontorets telefon.

Bemærk: Artiklen er mere end 30 dage gammel
Dit cookie-tilsagn gør, at indholdet her ikke kan vises. Du kan ændre dit tilsagn ved at klikke på boksen her.

Mange borgere ringer forgæves til Region Sjællands kørselskontor for at få siddende transport til et sygehus.

- Det er frustrerende. Jeg prøvede i tre dage, før jeg kom igennem og blev nervøs for, om jeg kunne komme ind til den operation i hjertet, som jeg har ventet så længe på, siger Michael Mondrup fra Nykøbing Falster.

Kørselskontoret i Slagelse skal koordinere patientkørsel for alle borgere i Region Sjælland. Medarbejderne får i øjeblikket ikke svaret alle borgere, som så forsøger igen. Derfor er man gået fra 1500 opkald om dagen i sidste uge til mere end 3000 opkald om dagen i denne uge.

- Situationen er kaotisk herinde. Den er ikke tilfredsstillende. Det er vi godt klar over, siger Karsten E. Jørgensen, der er kørselschef på Region Sjællands kørselskontor.

For at forkorte ventetiden bliver blandt andet antallet af medarbejdere udvidet fra 11 til 17. Men der kommer til at gå lidt tid, før de nye er lært op, og telefonkøen forsvinder.


Nyhedsoverblik