Pengene kommer mangefoldigt igen, når det drejer sig om Slagelse Kommunes støtte til superligaklubben FC Vestsjælland. Det viser en analyse, som kommunen har fået udarbejdet af et uafhængigt sportsanalytikerfirma.
Sjællandske skriver, at fodboldklubben giver Slagelse omtale til en værdi af 11 millioner kroner, og det gør tilskuddet på de 600.000 kroner alle pengene værd.
- Hos Carlsberg plejer de at sige, at når man giver 1 krone ud til markedsføring, så skal der komme 3 ind. For Slagelses vedkommende må man sige, at forretningen er endnu bedre, siger sportsanalytiker Steen Leth-Jørgensen fra UFA Sport GmbG, der har lavet analysen i Slagelse.
Kan trække virksomheder og folk til
Gevinsten på de 11 millioner kroner er beregnet ud fra, hvor antallet af sekunder, hvor Slagelse eksponeres i forbindelse med tv-transmissioner fra stadion.
Omkring 100.000 mennesker følger i gennemsnit med her, og derudover peger analysen også på, at en by med et hold i landets bedste fodboldrække kan være med til at trække virksomheder og nye borgere til byen.