* 18. oktober: Banedanmark finder en 25 centimeter lang revne i et af brofagene. Al togtrafik over broen stoppes.
* 19. oktober: Teknikere går i gang med at udbedre revnen og røntgenfotografere broens såkaldte svævefag.
* 24. oktober: Banedanmark finder endnu en revne og vælger at lukke broen for togtrafik i yderligere tre uger.
* 27. oktober: Et udenlandsk skib sejler ind i broens ene pille, hvor et stykke af betonen rives af. Dog ikke noget alvorligt.
* 1. november: Endnu en kritisk revne lukker den ene af broens vejsider midlertidigt for biltrafik.
* 4. november: Røntgenundersøgelsen af broen viser, at den har 11 revner. Banedanmark beslutter sig for, at seks tog, der er strandet på Falster, kan blive kørt tilbage til Sjælland.
* 4. november: De seks tog forbliver alligevel på Falster, fordi broen er hårdere ramt af revner end først antaget. Der er tale om, at en af revnerne er længere end først antaget.
* 10. november: Transportminister Henrik Dam Kristensen (S) annoncerer, at der skal laves en undersøgelse, hvor man tager stilling til, om broen overhovedet kan renoveres.
* Uge 46: Banedanmark forventer, at togtrafikken over broen bliver genåbnet i slutningen af ugen.