Større bryllupper

I de senere år er bryllupper blevet en rigtig god forretning. For vi bruger nemlig flere penge og ressourcer, når vi siger ja til hinanden. Vi undersøgte tendensen i Næstved, hvor der var fest- og bryllupsmesse i dag.

Bemærk: Artiklen er mere end 30 dage gammel
Dit cookie-tilsagn gør, at indholdet her ikke kan vises. Du kan ændre dit tilsagn ved at klikke på boksen her.

Søren Bech-Sønderby og Louise Pihl skal giftes til sommer.

- Det passer meget godt til de 40 gæster, vi skal have, fortæller 26-årige Louise Pihl fra Lov ved Næstved.

Parret mødte hinanden i 2001, da de begge arbejdede i Netto. Siden er kærligheden blomstret, og en dag blev den store beslutning taget.

- Det var måske mest mig, der sagde, at nu skal vi giftes, fortæller Louise Pihl.

Hvert år bliver masser af danskere gift. Men inden for de senere år, er der sket en udvikling i måden, vi holder vores bryllup på.

- Det må gerne være mere pomp og pragt i dag.

Det siger Palle Ersgaard Petersen, der ejer Dansk Show Booking, som står bag masser af bryllupsarrangementer.

Og det er Søren og Louise enige i.

- Jeg synes da det skal være en stor dag med pomp og pragt, siger Louise Pihl.

Og den kommende ægtemand er enig.

- Jeg synes også helt sikkert, at man skal kunne huske dagen. Som noget helt særligt, fortæller Søren Bech Sønderby.

Derfor bruger danskerne enorme summer på deres bryllupper.

- Vi har bryllupper inde, som har kostet mellem 150.00 og 200.000, fortæller Palle Ersgaard Petersen fra Dansk Show Booking.

Og som om, det ikke var nok, så vil mange kommende ægtepar gerne have mere stil over dagen. Limousiner er nemlig blevet voldsomt populære.

- Det er den dyreste limousine, vi har, den koster 6.500 til et bryllup, og den er booket to år frem i tiden, fortæller ejer af Vestsjællands Limousine Service Jan Kock om limousinen, som har tilhørt den amerikanske sangerinde Diana Ross.

Virksomhederne kan altså mærke, at vi bruger flere penge på bryllupper.

- Bryllupperne gør en god vækst. I vores forretning er det mellem 30 og 35 procent, at bryllupperne er steget, siger Palle Ersgaard Petersen.

Måske er det fordi, at folk ser begivenheden som en helt speciel dag, der ikke må gå i glemmebogen.

- Det skal være et kirkebryllup, det har jeg altid ønsket mig. Det skal være det helt store med kjole og sådan noget, fortæller Louise Pihl.

Virksomhederne har også et bud på en forklaring til tendensen.

- Vi har en tro til, at det blandt andet er de kongelige bryllupper. Vi har i hvert fald mærket en fremgang lige siden, siger Palle Ersgaard Petersen fra Dansk Show Booking.

 


Nyhedsoverblik