Sorø vil være internationalt kendt

Kommunen vil markedsføre sig som en attraktiv beliggenhed for udenlandske erhvervsdrivende. Og E20-strækningen bliver en vigtig del af projektet.

Bemærk: Artiklen er mere end 30 dage gammel
Dit cookie-tilsagn gør, at indholdet her ikke kan vises. Du kan ændre dit tilsagn ved at klikke på boksen her.

Sorø vil nu markedsføre sig selv i det internationale miljø og slå et slag for at etablere sig i det nordeuropæiske. Nærmere bestemt i Sorø.

Byen er gået sammen med Slagelse og Ringsted om en fælles international markedsføring blandt andet af E20-strækningen som en attraktiv beliggenhed for udenlandske erhvervsdrivende.

-       Midt i mellem øst og vest, mellem København og Odense, mellem Sverige og Jylland, kun få timers kørsel fra Hamburg, skriver Sorø Kommune i en pressemeddelelse.

De tre kommuner har i samarbejde med Femern Belt Development lavet et fælles markedsføringsmateriale til de udenlandske virksomheder, som er på udkig efter en god placering i det nordlige Europa.

– Femern Bælt-forbindelsen kommer til at ændre geografien i vores region, og det åbner også muligheder for Sorø. Dem skal vi gribe. Blandt andet ved at markedsføre os over for udenlandske virksomheder. Endelig er selve etableringen af den faste forbindelse jo et gigantisk anlægsprojekt. Og her vil jeg opfordre vores lokale virksomheder til at være vakse ved havelågen. Det er altså nu, man skal holde sig til, hvis man vil være med og have del i milliardprojektet, siger borgmester Gert Jørgensen (C) fra Sorø Kommune i en pressemeddelelse.

Tæt på det hele
I markedsføringen af Sorø, Ringsted og Slagelse er det især den centrale beliggenhed, der slås på.

– Kommunerne langs E20 har en god placering for virksomheder, som betjener hele Nordeuropa. Med et logistikcenter i Sorø er du tæt på Norden og tæt på Tyskland og hele det nordlige Europa. Den faste forbindelse under Femern Bælt gør afstandene kortere og binder det nordlige Europa endnu tættere sammen. Det vil vi gerne gøre udenlandske virksomheder opmærksomme på, siger erhvervschef i Sorø Kommune, Niels-Henrik Glisbjerg.

Markedsføringsmaterialet vil blandt andet blive sendt til ambassader i Rom, Madrid og London.

 


Nyhedsoverblik