Regionen får penge retur for it-bøvl

IBM har ifølge Region Sjælland erkendt, at de ikke leverede varen, da regionen skulle have nyt it-system. Nu er der erstatning på vej.

Bemærk: Artiklen er mere end 30 dage gammel
Dit cookie-tilsagn gør, at indholdet her ikke kan vises. Du kan ændre dit tilsagn ved at klikke på boksen her.

Ubetalte regninger og varer der ikke blev bestilt, var nogle af konsekvenserne af det nye it-system, som Region Sjælland i 2013 fik leveret af IBM. Og nu har it-giganten ifølge region Sjælland erkendt, at varen ikke var i orden. Det skriver Sjællandske.

Regionen havde oven på det nye system store problemer med regninger, der ikke blev betalt. På et tidspunkt var der 35.000 regninger for i alt 400 millioner kroner, som lå ubetalte hen, og fejlen betød også, at der ikke blev bestilt varer hjem. Det resulterede blandt andet i, at en ansat på en børneafdeling måtte ud og købe bleer i et supermarked.

Nu bliver der dog rådet bod på fejlen. Jens Stenbæk, der er formand for regionsrådet, siger til avisen, at IBM har erkendt, at de ikke leverede varen, og parterne er lige nu ved at lægge sidste hånd på en aftale om erstatning.


Nyhedsoverblik