Psykologhjælp til bank-ansatte

De ansatte i bankTrelleborg har fået psykologhjælp, men de må stadig leve med uvidenhed trods et informationsmøde med ledelsen.

Bemærk: Artiklen er mere end 30 dage gammel
Dit cookie-tilsagn gør, at indholdet her ikke kan vises. Du kan ændre dit tilsagn ved at klikke på boksen her.

De ansatte i bankTrelleborg har nu fået psykologhjælp for at håndtere presset fra de utilfredse kunder, der har set deres aktieinvestering smuldre efter det overraskende salg af den kriseramt bank til Sydbank.

De seneste dage har været en hverdag med vrede og ubesvarede spørgsmål.

- Det har været godt for medarbejderne at tale med en psykolog. Når man flere gange om dagen læser og hører, at vi har oversolgt og rådgivet vores kunder forkert, så begynder man at tvivle, og man begynder at tro, at der er noget om det. Men det er der jo ikke, for vi har været i god tro. Og rigtig mange af os har jo selv både børneopsparinger og pensionsopsparinger placeret i bankTrelleborg-aktier, siger bankTrelleborgs fælles-tillidsrepræsentant Gitte Demant til finansforbundet.dk.

Tirsdag var der også et informationsmøde med ledelsen, men det fik de bankansatte ikke meget ud af.

- Det blev vi ikke klogere af. Det er lukket land. Så det er svært at forstå, hvad der er sket, og det giver ikke ro for medarbejderne, siger hun.

På trods af det vil hun ikke kritisere ledelsens manglende information.

- Ledelsen er jo underlagt børsetiske regler, og derfor kan de ikke udtale sig om det. Det ved medarbejderne også godt. Derfor er det heller ikke medarbejdernes oplevelse, at ledelsen prøver at skjule noget. Det ville sikkert været lettere for dem, hvis de bare kunne gå ud og informere om, hvad der er sket, siger Gitte Demant.


Nyhedsoverblik