Post Danmark erkender bommert

Post Danmark undskylder at man har fremstillet serviceforringelser som "servicetilbud" i en pjece, der blev omdelt lige efter nytår.

Bemærk: Artiklen er mere end 30 dage gammel
Dit cookie-tilsagn gør, at indholdet her ikke kan vises. Du kan ændre dit tilsagn ved at klikke på boksen her.

Post Danmark står torsdag frem i Sjællandske og kommer med en uforbeholden undskyldning over for de kunder, der ikke kunne forstå, hvorfor Post Danmarks serviceforringelser blev kaldt "servicetilbud" i en pjece, der blev omdelt lige efter nytår.

- Overskriften "Nye servicetilbud" stemte ikke overens med det, som kunderne opfattede som serviceforringelser. Det erkender vi, og det har vi lært af, siger Lars Kaspersen, kommunikationschef for Post Danmark, der ikke er bleg for i et indlæg til Sjællandske at bruge ordet "bommert".

Teksten i Post Danmarks pjece mødte stærk kritik, da flere kunder, specielt uden for de store byer, ikke mente, at Post Danmarks "nye servicetilbud" var særligt tillokkende. Tværtimod var der jo kun tale om forringelser.

Læserbreve blev skrevet, og menings-ytrerer på nettet spurgte sig selv, om Post Danmark mon mente, de var mindre ubegavede.

- Det mener vi bestemt ikke. Post Danmark har den dybeste respekt for deres kunder, siger Lars Kaspersen og lover over for Sjællandske, at Post Danmark aldrig igen vil gå ud og forveksle ordet serviceforringelser med ordet servicetilbud.
 


Nyhedsoverblik