Økomælk sælger ikke godt længere

Forbrugerne køber discount-produkter, og det mærker verdens største leverandør af økologisk mælk.

Bemærk: Artiklen er mere end 30 dage gammel
Dit cookie-tilsagn gør, at indholdet her ikke kan vises. Du kan ændre dit tilsagn ved at klikke på boksen her.

Finanskrisen skærer toppen af Arlas økologiske mælkesalg. Salget af økomælk er på et år faldet med 50 mio. liter. Det skriver Landbrugsavisen.

Forbrugerne vælger mere og mere de billige discountprodukter, da der nu er en prisforskel på omkring fire kr. mellem en liter almindelig mælk og en liter økologisk mælk.

Det betyder, at Arla kun udnytter 70 procent af den indvejede økologiske mælk som økologisk. Tidligere har udnyttelsesgraden været oppe på 90 procent, og det fik selskabet til at lave kampagner for at få flere mælkeproducenter til at omstille produktionen.


Nyhedsoverblik