Medarbejder sættes i rette efter kritik

En medarbejder bliver sat i rette af Guldborgsunds borgmester og direktør. Det sker efter, at hun udtalte kritik af Nordeas behandling af udviklingshæmmede kunder.

Bemærk: Artiklen er mere end 30 dage gammel
Dit cookie-tilsagn gør, at indholdet her ikke kan vises. Du kan ændre dit tilsagn ved at klikke på boksen her.

Det var udtalelsen her, som ikke faldt i god jord hos Guldborgsunds borgmester og direktør, da den løb over skærmen i søndags:

- Fremover vil vi kraftigt overveje, når vi skal vejlede borgerne i forhold til at vælge bank, om det skal være Nordea eller en anden bank, som kan betjene dem bedre som kunder i forhold til de behov de har.

Kommentaren blev givet af forstanderen for handicapområdet, Lisbeth Ødegaard, efter det kom frem, at Nordea i Nykøbing Falster ville undgå personlig betjening af sine udviklingshæmmede kunder. Men Guldborgsunds borgmester, John Brædder, trækker nu udtalelsen i land. På Guldborgsund Kommunes hjemmeside fortæller han blandt andet:

- Vi har derfor heller ingen problemer med at anbefale kommunens borgere at være kunder i Nordea bank eller for den sags skyld andre banker i området.

Kommunens administrerende direktør, Ib Østergaard mener ikke, at medarbejderen skulle have udtalt sig, som hun gjorde, i pressen.

- Det er min vurdering, at denne sag kunne have fundet en løsning ved at tage kontakt til Nordea på et lidt højere niveau inden for fagområdet, siger han.

Nordea har efterfølgende beklaget sagen og siger nu, at de gerne vil hjælpe de kunder, der har brug for det.


Nyhedsoverblik