Masser af klager i Næstved

Foto: TV ØST

Den nye ombudsmand i Næstved har rigeligt at se til. Klagerne er nemlig væltet ind siden kommunesammenlægningen.

Der har været ualmindeligt travlt i de seks forvaltninger i den nye Næstved Kommune siden kommunesammenlægningen.

Men én mand har - om muligt - haft endnu mere travlt: Henning Pedersen.

Siden årsskiftet har han taget sig af klager fra borgerne - og dem har der været 334 af.

Det skriver Sjællandske.

Borgerrådgiverens beretning viser, at de 334 klager i perioden fra den 15. januar til den 1. november primært har handlet om utilfredshed med, at 10-dages reglen ikke er blevet overholdt, at deres sager - ifølge de ansatte - er forsvundet og endeligt over kommunens dårlige telefonbetjening.

10-dages reglen betyder, at forvaltningerne inden for perioden skal bekræfte, at de har modtaget en henvendelse - også selv om de ikke har tid til at behandle sagen med det samme.

Tip os Har du et godt tip?

Hent vores nye TV2 ØST Play App
Hent vores nye TV2 ØST Play App
Hent vores nye TV2 ØST Play App