Masser af klager i Næstved

Den nye ombudsmand i Næstved har rigeligt at se til. Klagerne er nemlig væltet ind siden kommunesammenlægningen.

Bemærk: Artiklen er mere end 30 dage gammel
Dit cookie-tilsagn gør, at indholdet her ikke kan vises. Du kan ændre dit tilsagn ved at klikke på boksen her.

Der har været ualmindeligt travlt i de seks forvaltninger i den nye Næstved Kommune siden kommunesammenlægningen.

Men én mand har - om muligt - haft endnu mere travlt: Henning Pedersen.

Siden årsskiftet har han taget sig af klager fra borgerne - og dem har der været 334 af.

Det skriver Sjællandske.

Borgerrådgiverens beretning viser, at de 334 klager i perioden fra den 15. januar til den 1. november primært har handlet om utilfredshed med, at 10-dages reglen ikke er blevet overholdt, at deres sager - ifølge de ansatte - er forsvundet og endeligt over kommunens dårlige telefonbetjening.

10-dages reglen betyder, at forvaltningerne inden for perioden skal bekræfte, at de har modtaget en henvendelse - også selv om de ikke har tid til at behandle sagen med det samme.


Nyhedsoverblik