Ledende sygeplejerske får en røffel

Et vredt brev fra en afdelingssygeplejerske til borgmesteren giver nu bagslag. Sygeplejesken var fortørnet over, at det var blevet umuligt at planlægge ferien for de ansatte.

Bemærk: Artiklen er mere end 30 dage gammel
Dit cookie-tilsagn gør, at indholdet her ikke kan vises. Du kan ændre dit tilsagn ved at klikke på boksen her.

En afdelingssygeplejerske fra øre- næse- halsafdelingen på Næstved Sygehus står til en skideballe, efter at hun på sygehusets officielle brevpapir klagede over Næstved Kommunes serviceniveau på børne- og ungeområdet, skriver Sjællandske.

Sygehusledelsen tager afstand til sygeplejerskens fremgangsmåde. Sygeplejersken har blandt andet ansvar for
ferieplanlægningen blandt de ansatte på sin afdeling og har i den forbindelse haft så store problemer med at få puslespillet til at gå op, at hun til sidst har valgt at klage.

Det har hun gjort direkte til Næstved-borgmester Henning Jensen, som på det kraftigste får læst og påskrevet, hvad hun mener om ham og hans beslutninger, skriver Sjællandske.

Afdelingssygeplejersken henviser til, at en del af de ansatte på hendes afdeling har børn i kommunens vuggestuer og børnehaver, og at ferieplanlægningen nær aldrig var lykkedes.

- Jeg vil bare lige orientere om, at ingen af os her i kaffestuen har bedt dig om at sætte prisen for institutionspladser ned med serviceforringelser til følge, harselerer sygeplejersken i brevet, skriver avisen, som har fået en kopi af brevet.

Klager får kommunen masser af ifølge børne- og familieudvalgsformand Søren Dysted (S). Men det er ikke hver dag, at det er en anden offentlig myndighed, som der står anført på brevpapiret, hvorpå klagen er skrevet. Derfor blev der også kigget en ekstra gang, da også kommunens embedsfolk blev bedt om at forholde sig til indholdet i brevet, skriver Sjællandske.

Faktisk har kommunen taget sygeplejerskens henvendelse meget alvorligt, fremgår det af sagsfremstillingen til et punkt på børne- og familieudvalgets dagsorden onsdag.

- Forvaltningen har fået cirka 10 klager/henvendelser fra utilfredse forældre. Herunder én henvendelse fra Næstved Sygehus om de problemer, der ville være med ferieafviklingen på sygehuset, skriver daginstitutionschef Johnni Helt i sagsfremstillingen.

Søren Dysted har valgt at se på klagen med andre briller.

- Hvis det virkelig er sygehuset, som har klaget over, at ferieplanlægningen ikke kan gå op, så tager jeg bestemt ikke klagen lige så alvorligt, som hvis det havde været en mor, der havde klaget. Mon ikke det i virkeligheden er det, der er tilfældet her, spørger udvalgsformand Søren Dysted - uden selv at kunne give et svar på det.

- Jeg vil egentlig gerne vide, hvad sygehusledelsen siger til det hele, siger han til avisen.

Afdelingssygeplejersken slutter sin lange svada mod Henning Jensen på ægte skolemestermanér. Det sker i noget, som mest af alt ligner en irettesættelse.

- Skal vi så ikke bare sige, at det var en engangsforseelse. At der fra næste sommer igen er åbent i institutionerne, lyder det harmdirrende i brevet.


Nyhedsoverblik