For lang ventetid på vagtlægen i Region Sjælland

Region Sjælland lever ikke op til egne mål, når det gælder vagtlægeordningen. Borgerne venter for længe på at komme igennem.

Bemærk: Artiklen er mere end 30 dage gammel
Dit cookie-tilsagn gør, at indholdet her ikke kan vises. Du kan ændre dit tilsagn ved at klikke på boksen her.

For mange venter for lang tid på at komme igennem i telefonen til vagtlægen. Det er en af konklusionerne i den undersøgelse, Region Sjælland har lavet blandt brugere af vagtlægen. Det skriver DAGBLADET Ringsted.

Regionen har selv opsat en række servicemål på området, der blandt andet siger, at 80 procent af alle borgere, der henvender sig til vagtlægen, højst må vente fem minutter i telefonen.

Ifølge undersøgelsen var det kun 65 procent, det lykkedes for. Selvom det er politikernes egne servicemål, mener næstformand i Forum for Praksisplanlægning, Ellen Knudsen (K), ikke, at det er et problem.

- Det er svært for lægerne at leve op til de fem minutter, og jeg synes, at det er fair nok, at det kun er 70 procent, der får så hurtig kontakt. Jeg synes, man skal overveje, om det er er et servicemål, man skal fjerne eller måske omformulere, siger Ellen Knudsen til DAGBLADET Ringsted.

Det er der dog ikke enighed om i Forum for Praksisplanlægning.

- Det er bekymrende, at vi ikke kan leve op til vores mål, og det skal der rettes op på. Der er jo tale om folk, der er syge, og de har ikke tålmodighed til at vente. De skal føle, at de kan komme igennem til systemet, ellers bliver de utrygge, siger Carsten Adelskov (S) til DAGBLADET Ringsted.


Nyhedsoverblik