Lang ventetid hos Skat

Hvis du vil i telefonisk kontakt med Skat, så skal du regne med lang ventetid.

Bemærk: Artiklen er mere end 30 dage gammel
Dit cookie-tilsagn gør, at indholdet her ikke kan vises. Du kan ændre dit tilsagn ved at klikke på boksen her.

Ferietid er ventetid. I hvert fald når du ringer til Skat. Her er der op til en times ventetid på at blive ekspederet pr.
telefon.

Taxavognmand Arne Jespersen fra Næstved er én af mange, der forgæves har forsøgt at komme igennem på Skats officielle hovednummer 7222 1818 - den eneste tilgængelige vej for borgere, der vil i telefonisk kontakt med Skat, oplyser DR Sjælland.

- Det er topmålet af elendig service at vente tre kvarter uden at tale med nogen. Der må da være en dame, der tager telefonen et eller andet sted, siger Arne Jespersen, der har brug for frigørelsespapirer til sin taxa.

Skattedirektør Inge-Lis Mørch beklager nu den op til timelange ventetid, der især har ramt erhvervskunder.

Skat opfordrer borgerne til at undgå at ringe om mandagen, hvor presset på telefonerne er størst samt at betjene sig selv via hjemmesiden www.skat.dk.


Nyhedsoverblik