Klageregn over rengøringen i Holbæk

Klagerne strømmer ind over rengørings selskab i Holbæk. Brækrester på gulvene, mug på væggene og urinlugt er blandt klagepinkterne efter rengøringen.

Bemærk: Artiklen er mere end 30 dage gammel
Dit cookie-tilsagn gør, at indholdet her ikke kan vises. Du kan ændre dit tilsagn ved at klikke på boksen her.

Holbæk Kommune har modtaget flere hundrede klager over rengøringen i kommunens institutioner og skoler. Det sker, efter at rengøringen er udliciteret til rengøringsfirmaet Forenede Service. Kommunen kræver nu en forklaring af firmaet, skriver Fagbladet 3F.
 
I løbet af 2013 og 2014 har Holbæk Kommune fået over 200 klager fra brugere og ansatte i kommunens skoler og institutioner. Klagerne handler om manglende eller meget dårlig rengøring. Der klages blandt andet over brækrester på gulve, mug på vægge og urinlugt. Det viser en aktindsigt, som Fagbladet 3F har fået i kontrollen af rengøringen i Holbæk Kommune.
 
- Vi er bestemt ikke tilfredse med mængden af klager, siger Kristian Nabe-Nielsen, der er chef for vækst og bæredygtighed i Holbæk Kommune.
 
Han vil derfor nu indkalde ledelsen i Forenede Service til et møde, hvor rengøringsvirksomheden skal komme med en redegørelse for, hvordan man vil leve op til forventningerne.
 
- Kontrakten skal overholdes. Og vi er af den opfattelse, at der er en kontraktmæssig udfordring, når mængden af klager fortsætter, siger Kristian Nabe-Nielsen.
 
Hos rengøringsfirmaet Forenede Service er man ikke glade for antallet af klager. Administrerende direktør Steen Gede forsikrer, at der bliver taget hånd om det:
 
- Vi har mange institutioner, som er tilfredse med rengøringen, men også nogle som ikke er tilfredse. Antallet af klager i Holbæk kommune er ikke tilfredsstillende. Det tager vi os af, og vi følger op på hver eneste klage, siger Steen Gede.


Nyhedsoverblik