Fik regning på 45.000 for ødelagt Segway

En hyggelig dag på en Segway kom til at koste Line Lorentzen fra Holbæk dyrt. Hun måtte nemlig selv til lommerne og betale for et uheld på køretøjet.

Bemærk: Artiklen er mere end 30 dage gammel
Dit cookie-tilsagn gør, at indholdet her ikke kan vises. Du kan ændre dit tilsagn ved at klikke på boksen her.

Line Lorentzen blev efter en hyggelig dag på en Segway i København pludselig 45.000 kroner fattigere.

Det skriver Ekstra Bladet.

Den 18. juli var Line Lorentzen og hendes kæreste på en guidet Segway-tur i København og på havnen ved Langelinie faldt hun pludselig af det lejede køretøj.

- Jeg faldt af og blev trukket efter segwayen. Jeg var nødt til at give slip. Den stoppede ikke og fortsatte yderligere tre meter og landede i vandet, fortæller den 26-årige butiksmedarbejder til avisen.

Segway’en blev totalskadet og Line Lorentzen modtog senere en regning på hele 62.500. Indboforsikringen hos parret dækkede ikke, og Line Lorentzen havde ligesom alle andre kunder skrevet under på, at dække for eventuelle skader på sig selv og køretøjet.

Ifølge Ekstra Bladet fik Segway Tours med til at reducere kravet og det endelig regning endte på 45.000 kroner.

- Det er i sidste ende min egen fejl, men jeg tror, at der er mange, der ikke er klar over, at de slet ikke er forsikrede, når de kører Segway. Derfor vil jeg gerne advare om, at det kan blive dyrt, hvis det går galt, siger Line Lorentzen til Ekstra Bladet.  

 


Nyhedsoverblik