El-selskab bondefanger kunderne

Nordjysk Elhandel har stor succes med at kapre el-kunder fra SEAS-NVE. Men nu rejses der hård kritik af nordjydernes salgsmetoder.

Bemærk: Artiklen er mere end 30 dage gammel
Dit cookie-tilsagn gør, at indholdet her ikke kan vises. Du kan ændre dit tilsagn ved at klikke på boksen her.

- Det minder om bondefangeri, siger Rasmus Kjeldahl, direktør i Forbrugerrådet til P4 Sjælland.

P4 Sjælland har besøgt to indkøbscentre i Næstved, hvor der stod sælgere fra Nordjysk Elhandel. I begge tilfælde bad sælgerne flere gange om en hurtig underskrift på en særlig fastprisaftale.

Og de kunne ikke udlevere informationsmateriale, som man kunne få med hjem. Ifølge sælgerne skulle aftalen nemlig indgås på stedet, da dagsprisen på el hurtigt ændrer sig.

- Det er ikke god forretningsskik, at man lægger så stort pres på kunderne, og særligt ikke som her, hvor det formentlig ikke er rigtigt. Tilbudet vil jo også være tilgængeligt i morgen, og el-prisen svinger altså ikke på den måde fra dag til dag, siger Rasmus Kjeldahl.

Søren Bjerg Pedersen, der er privatkundeansvarlig hos Nordjysk Elhandel, erkender, at sælgerne har fejlet. Han vil nu følge op på sagen, siger han til P4 Sjælland.

 


Nyhedsoverblik