Selvom Femern-byggeriet ikke er nået meget længere end til et par huller i jorden, besøgte 30 journalister fra hele verden i dag de første udgravninger.
Når arbejdet for alvor kommer op i omdrejninger, kommer Femern-byggeriet til at udgøre Nordeuropas største byggeplads.
Flere kinesiske turister
En af dagens besøgende er Jinyong Gaun, der kommer fra en kinesisk avis kaldet; Economic Daily. Hans vinkel på dagens besøg er, at der vil komme flere kinesiske turister til Danmark, når tunnellen åbner.
- De fleste kinesiske turister stopper ved Hamborg. De kommer ikke videre op nord på, fordi det er for tidskrævende og dyrt at tage bus og færge for at komme over til Danmark. Men det vil Femern lave om på.
Efter planen skal Femern stå færdig i 2021. Når tunnellen er klar til brug, bliver den verdens længste tunnel, der kombinerer vej og jernbane.
[cke_placeholder_file:{"type":"video","id":"126416","title":"","caption":"%C2%A0","alignment":"full"}]