Charmeoffensiv på festival

Odsherred kommune sender folk på Vig Festival. Her skal de undersøge, hvordan kommunen kan trække folk til.

Bemærk: Artiklen er mere end 30 dage gammel
Dit cookie-tilsagn gør, at indholdet her ikke kan vises. Du kan ændre dit tilsagn ved at klikke på boksen her.

På campingpladsen et par timer for officiel åbning blafrer teltdugene på campingpladsen blandt de ankomne, der allerede er i feststemning.

Der er mange fra lokalområdet, men også en del fra andre steder i landet.

Det har Odsherred Kommune øje på.

Derfor har de iværksat et projekt, der blandt festivalgængerne skal belyse, hvad der holder i Odsherred, og hvad der mangler.

- Det konkrete mål er for det første, at lave branding omkring Odsherred, at sige at her et sted, som det er godt være med fælleskab og natur og masser af oplevelser. Den anden ting er at få flere til at flytte herop, siger Mette Mathiasen, der er repræsentant og projektleder for kommunen.

Forfatterspirer og undersøgelse blandt børn

Måderne, de vil gøre det på, omfatter interviews, gammeldags sludder-for-en-sladder og de sociale medier som værktøj.

Eksempelvis har de hyret 2 unge forfattere fra Forfatterskolen, der skal bevæge sig blandt de unge på festivalen og rapportere tilbage til kommunen i form af en intern avis.

Desuden vil tovholderen Mette Mathiasen selv med børn undersøge stemningen blandt småbørn og deres forældre.

Alt i mens resultaterne i deres mest interessante form vil ende på Vejen til Odsherred på Facebook, du kan følge her.

Vil opnå flere tilflyttere

- Vi håber, at der i sidste ende er flere, der vil flytte hertil, siger Mette Mathiasen.

Med andre ord, håber hun og kommunen på, at der er nogle på festivalen, der vil tøve med at rykke teltstængerne op, når musikken slukken på Vig på lørdag.


Nyhedsoverblik