Ny byggemetode undersøges til Storstrømsbroen

Byggeriet af den nye Storstrømsbro kan tage en ny metode i brug i byggefasen.

Bemærk: Artiklen er mere end 30 dage gammel
Dit cookie-tilsagn gør, at indholdet her ikke kan vises. Du kan ændre dit tilsagn ved at klikke på boksen her.

Planen var, at den nye Storstrømsbro skulle bygges ved hjælp af skibe, og at der skulle graves kanaler i lavtliggende områder, så det kunne ske.

Men nu har Vejdirektoratet skaffet en tilladelse til, at der må bygges dæmninger langs med broen, sådan så landbaserede maskiner kan bruges til at bygge en del af broen nær land.

Det skriver Lolland Falsters Folketidende.

Den nye Storstrømsbro skal erstatte den nuværende bro, der er meget nedslidt. 

Broen bliver fire kilometer lang, og kommer til at have både en dobbeltsporet højhastighedsbane til tog, en landevej til biler og en kombineret cykel- og gangsti.  

Planen er, at byggeriet af den nye Storstrømsbro indledes i 2018. Den skal stå færdig senest i 2022.


Nyhedsoverblik