Forsikringsselskab troede ikke på familie efter brand – nu får de en ny chance

Siden familiens hjem brændte i maj, har de kæmpet med deres forsikringsselskab. Nu begynder sagen forfra.

Bemærk: Artiklen er mere end 30 dage gammel
Dit cookie-tilsagn gør, at indholdet her ikke kan vises. Du kan ændre dit tilsagn ved at klikke på boksen her.

Nu starter sagen forfra.

Line Vestergaard og hendes families lejlighed brændte ned den 27. maj i det centrale Nykøbing Falster.

Men selvom hendes forsikring havde en dækningsgrad på 703.000 kroner, så troede deres forsikringsselskab Bauta Forsikring ikke på, at der var værdier i hjemmet for 660.000 kroner, som er det beløb, Line Vestergaard ønsker erstattet. 

På en lang og udførlig liste har Line Vestergaard skrevet alt ned fra seng til blespand og batterier. Men da Bauta Forsikring så listen, var meldingen kontant.

quote Det er det, vi har efterspurgt hele tiden. Hvornår ender det her?

Line Vestergaard, Nykøbing Falster

- De hev vores liste frem og fortalte os, at det var en ønskeliste, vi havde lavet, sagde Line Vestergaard til TV ØST den 26. august.

Men nu har familien fået en ny taksator hos forsikringsselskabet, som har overtaget sagen.

En ny chance for alle

Det betyder med andre ord, at sagen begynder forfra.

- Det er rigtig dejligt. Det er lidt det, vi hele tiden har efterspurgt. Det er fantastisk – og selvfølgelig skal de også have en ny chance for at vise, at de er samarbejdsvillige og empatiske, siger Line Vestergaard i dag til TV ØST.

- Nu kan vi endelig få lov til at tale vores sag. Forklare dem, hvordan og hvorledes så man ikke bliver beskyldt for alt muligt. 

f_180824_tvist_forsikring.transfer3.jpg
Læs også
Familie mistede alt i brand – men forsikringsselskabet tror ikke på dem
f_180824_tvist_forsikring.transfer3.jpg
Læs også
Familie mistede alt i brand – men forsikringsselskabet tror ikke på dem

Bauta Forsikring ønsker ikke at kommentere den konkrete sag, men skriver i en mail til TV ØST: 

- Generelt kan jeg sige, at vi jo får løst langt de fleste skadesager til vores medlemmers tilfredshed. I de relativt få sager med uenigheder, er det helt normalt, at vi lader sagen gennemgå af ”nye øjne”, for eksempel en anden sagsbehandler eller taksator. Jeg har ikke noget nøjagtigt antal på, hvor ofte det sker, men da de fleste sager løses til vores medlemmers tilfredshed, er det i sagens natur kun i nogle få promille af vores sager, skriver skadesdirektør Ulrik Erritsø.

Hvornår ender det?

Familien har indtil på søndag at indsamle materiale og sende en liste afsted med, hvad de vurderer, der er gået tabt i branden.

- Så har vi fået indleveret nogle smykker og ure, som skal til vores lokale urmager for at få vurderet, hvor meget det koster at få repareret, og så skal det også med på listen, siger Line Vestergaard.

Smykkerne er blevet indleveret af Skadeservice, som har haft dem opbevaret siden branden.

Samtidig har de nu fået en tidsbegrænsning på sagen, så de senest 14 dage efter, de har sendt listen af sted til forsikringsselskabet, får besked om, hvor meget deres erstatning er på.

- Og det er det, vi har efterspurgt hele tiden. Hvornår ender det her? lyder det fra Line Vestergaard.


Nyhedsoverblik