Butiksindehaver om vækstsucces: Vi henter mange kunder på de sociale medier

En butiksindehaver i Vordingborg er en af virksomhederne i Region Sjælland, der oplever vækst. Opskriften er en stor indsats på de sociale medier.

Bemærk: Artiklen er mere end 30 dage gammel
Dit cookie-tilsagn gør, at indholdet her ikke kan vises. Du kan ændre dit tilsagn ved at klikke på boksen her.

Facebook. Youtube. En klar foretningsplan.

Det er nogle af ingredienserne, som legetøjsbutikken KidsCoolshop i Vordingborg flittigt benytter sig af, når der skal lokkes nye kunder til, og de eksisterende kunder skal fastholdes.  

quote Vi har travlt og det har vi haft hele året her. Vi oplever en stor fremgang. Jo mere travlt vi har, jo flere ansatte skal vi have

Nickolai Jørgensen, ejer af KidsCoolshop i Vordingborg

KidsCoolshop i Vordingborg har de seneste tre år oplevet en stor vækst. Omsætningen i butikken er tredoblet, og antallet af ansatte er steget fra tre til ti.

Og der er travlt. Rigtig travlt. Også da TV ØST kigger forbi for at tale med ejeren Nickolai Jørgensen, som er ved at ekspedere kunder midt under udsalget i butikken.

- Folk er købeglade. Vi har travlt, og det har vi haft hele året her. Vi oplever en stor fremgang. Jo mere travlt vi har, jo flere ansatte skal vi have. Og vi har jo vækstet helt enormt både online og i butikken, siger Nickolai Jørgensen, ejer af KidsCoolshop i Vordingborg.

Nickolai Jørgensen, ejer af KidsCoolshop i Vordingborg.
Nickolai Jørgensen, ejer af KidsCoolshop i Vordingborg.

Legetøjskæde en del af vokseværk i regionen

Nye tal viser, at væksten i Region Sjælland de tre seneste år har været på 22 milliarder kroner, og det seneste år har væksten i Region Sjælland været den næsthøjeste i Danmark. ‌

- Region Sjællands virksomheder er inde i en stærk periode. De seneste år har generelt været gode med tilflytning, stigende antal job og økonomisk vækst. Og det er jo dejligt at se, at vi henter ind på de andre regioner, fortæller Mads Váczy Kragh, direktør i Væksthuset Sjælland, i en pressemeddelelse. 

quote Vi gør meget ud af anderledes markedsføring og bruger de sociale medier som facebook og youtube

Nickolai Jørgensen, ejer af KidsCoolshop i Vordingborg

Og den vækst kan KidsCoolshop i den grad mærke i egen butik.

- Folk handler jo mere, og vi oplever, at folk støtter lokalt. Det er en stor del af vores vækst, forklarer Nickolai Jørgensen, ejer af KidsCoolshop i Vordingborg.

De sociale medier benyttes flittigt

I KidsCoolshop er der en klar plan. Hver uge ved personalet præcist hvilke opslag og videoer, der skal produceres og bagefter bringes på de sociale medier. For det er den platform, som Nickolai Jørgensen tilskriver sin store succes. 

- Vi har lagt en meget klar plan for, hvad det er, vi gør, og hvad det er, vi vil. Vi gør meget ud af anderledes markedsføring og bruger de sociale medier som Facebook og YouTube. Og det har ramt meget rigtigt, må vi sige.

quote Man skal lægge en klar plan for, hvad det er, man vil

Nickolai Jørgensen, ejer af KidsCoolshop i Vordingborg

De ansatte udvikler sjove videoer med butikkens produkter. Og det virker.

- Jamen, folk synes, det er sjovt, det vi laver. Vi laver nogle rigtig gode og sjove film og Facebook-opslag. Nogle anderledes videoer, og der har vi ramt rigtigt hos folk, de synes nemlig, det er sjovt. 

Region Sjælland
Læs også
Region Sjælland har økonomisk vokseværk
Region Sjælland
Læs også
Region Sjælland har økonomisk vokseværk

"Man skal lægge en klar plan"

Det er tre år siden, at Nickolai Jørgensen overtog butikken. Og han er ikke i tvivl om, hvad, han mener, kan skabe vækst i detailhandlen.

- Man skal lægge en klar plan for, hvad det er, man vil. Finde ud af at lægge timerne i det og have en forretning eller en virksomhed i det hele taget. Det er ikke et 8-16 job. Der skal rigtig mange timer og benhårdt arbejde til. Og så skal man bruge de sociale medier, siger han.

VÆKSTEN I REGION SJÆLLAND: 

  • Det regionale BNP i Region Sjælland er samlet set steget med 22 milliarder kroner de seneste tre år.
     
  •  Det svarer til en realvækst på 6,8 procent.​​​​​​
     
  •  Væksten i 2017 var på 2,7 procent, hvilket er det næsthøjeste i landet.
     

Tallene er udarbejdet af Center for VækstAnalyse med baggrund i data fra Danmarks Statistik.


Nyhedsoverblik