Det er første gang, turistaktører fra Lolland og Falster går sammen om at få flere turister til landsdelen. Men nu har 15 virksomheder tilsammen givet 1 million kroner, der skal bruges til en reklamekampagne for området. Det skal for eksempel være annoncer i radioen, på busser og ikke mindst på nettet.
På sigt gælder det om at få turister fra hele landet, men til at starte med skal reklamerne være mere specifikke.
- Vi håber på, at vi kan trække turister til fra Jylland, Fyn og Langeland for at udvikle vores område, siger salgs- og marketingschef i Danske Færger, Lindy Kjøller.
Planen er nemlig, at turisterne skal sejle med færgen fra Spodsbjerg på Langeland til Tårs på Lolland og på den måde få adgang til alle turistattraktionerne i området.
Salgs- og marketingschef hos Lalandia, Henrik Høgstrup, mener, at det er vigtigt, at virksomhederne går sammen om opgaven, hvis de skal tiltrække flere turister.
- Hver især har vi ikke råd til at løfte den store byrde, det er at markedsføre et helt område. Ved at stå sammen håber vi, at vi kan løfte i flok, siger han.
Med reklamerne håber virksomhederne, at man kan få turisterne til at blive længere tid ad gangen. Det er meningen, at kampagnen skal strække sig over flere år.