Flere turister skal til Lolland og Falster

Virksomheder fra Lolland og Falster er gået sammen for at få turister til egnen.

Bemærk: Artiklen er mere end 30 dage gammel
Dit cookie-tilsagn gør, at indholdet her ikke kan vises. Du kan ændre dit tilsagn ved at klikke på boksen her.

Det er første gang, turistaktører fra Lolland og Falster går sammen om at få flere turister til landsdelen. Men nu har 15 virksomheder tilsammen givet 1 million kroner, der skal bruges til en reklamekampagne for området. Det skal for eksempel være annoncer i radioen, på busser og ikke mindst på nettet. 

På sigt gælder det om at få turister fra hele landet, men til at starte med skal reklamerne være mere specifikke. 

- Vi håber på, at vi kan trække turister til fra Jylland, Fyn og Langeland for at udvikle vores område, siger salgs- og marketingschef i Danske Færger, Lindy Kjøller. 

Planen er nemlig, at turisterne skal sejle med færgen fra Spodsbjerg på Langeland til Tårs på Lolland og på den måde få adgang til alle turistattraktionerne i området.

Salgs- og marketingschef hos Lalandia, Henrik Høgstrup, mener, at det er vigtigt, at virksomhederne går sammen om opgaven, hvis de skal tiltrække flere turister.

- Hver især har vi ikke råd til at løfte den store byrde, det er at markedsføre et helt område. Ved at stå sammen håber vi, at vi kan løfte i flok, siger han. 

Med reklamerne håber virksomhederne, at man kan få turisterne til at blive længere tid ad gangen. Det er meningen, at kampagnen skal strække sig over flere år.  


Nyhedsoverblik